9 Mart 2015 Pazartesi

teşekkür ederim, babam çok güzelmiş anne

- mevsimler gibi renkten renge giren gözlerini ilk farkettiğinde sen de bakakaldın mı benim gibi ?

elbette, sanırım bu, başkasında böyle bir göz görürsem hiç şaşırmayayım diyeydi

- biliyor musun, gözlerime bakarken aklımdan geçenleri anlıyor diye onunla gurur duyuyorum..başkası olsa tedirgin olurdu değil mi anne ?

ona ömrü boyunca hep tedirginlikle hayranlık arasında ipince bir çizgide kalacağını söylesem mi ki

- anne sen demez misin en mükemmel tarak en ince dişli olanlardır diye..ben babamın kocaman parmaklarını saçımda daha çok severdim halbuki..

hm, parmaklarına kocaman şefkat dolduruyordur da ondan kocamandır belki..

- kaç kalem var sana oynattığı, hiç saydın mı anne? bana bıraktığı hikayelerle seninkileri kapıştıralım mı tahterevallide, ne dersin?

aman derim, hemen yapalım hiç durma
gülüyorum tabi. sıpa

- anne bu fotoğraflar harika..sen de bir şeyler öğrendin mi ondan..mesela deklanşöre basmayı falan ?

doğru anları ve en güzel açıları allah ona verdi bebeğim, benim manzaram da hep bu oldu

- peki ilham nedir anne? babamın göğsünde yanan şey seni de tutuşturdu mu? nerden buldunuz böyle kıvılcımlar çıkartmayı?

bilmem, bazı şarkılar birden çalar sanırım..


- ne demiştin sen, insanın üstüne inse her yeri kaplayacak gibi havalanan avuçlarından hep birkaç çift fındık mı çıkarmış eskiden?

- ona hayranım anne, bütün yaptıklarına..ama şu balık çorbasını hiç sevmiyorum. onu içmesem yine de onun kadar akıllı olur muyum ?

- beni onun yazdığı ninnilerle uyuttuğundan haberi var mı? evin içinde devamlı adı geçen şarkılar çaldığından?
   haberi var mı anne?

of, sorular sorular..kime çekti ki bu

- ne demek kızınca, babasının kızı ? beni bunun için doğurmadın mı? ne olmuş burnumdan kıl aldırmıyorsam..


- şu söyleyip durduğun 'gamzelerine düştüğüm' ne ola ki?
  gamze, düşsen çıkabileceğin bir yer mi? yoksa zaten çıkmak istemeyeceğin mi?

burda gülüyorum. gözlerimde canlanan manzarada bundan başka ne yapılabilir ki


- sen küçük prens seviyorsun, ben kocaman bir tane..
  bana babamın resmini çizebilir misin anne ?

diye sordu, hiç doğmayacak kızım..
ben de anlattım
bir prensese anlatır gibi, tane tane..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder